mandag 12. juli 2010

Man spøker ikke med Doktor Tibet

Siste stopp var fotmassasjen. De hadde egentlig stengt, men de tok det
på overtid siden vår guide ringte dem og ba dem vente. Etter ca 15 min
med fotbad som besto av vann med en "te-pose". Te-pose pakken kostet
selvfølgelig 400 kr, men til den hjelper mot kolestrol, fedme,
blodtrykk og de fleste sykdommer. Og våre sykdommer kunne leses i vår
håndflate. Vi hadde hver vår massør og hver vår tolk og til slutt kom
selve urtedoktoren fra Tibet for å fortelle oss hva som feilte oss.
Urtedoktoren så meget alvorlig inn i min håndflate og kunne fortelle
meg at jeg blant annet hadde en meget fet lever. Nyrer og kolestrol
kunne han også fortelle meg mange detaljer om. Siden jeg er diabetiker
(og skeptiker) ble jeg litt skuffet over at han verken nevnte
blodsukker eller diabetes. Dette fortalte jeg ham også, men man må
passe på og ikke fornærme urtemannen fra Tibet. Sikkert en hyggelig
kar dette, men det var her tydelig hvem som var pasient og hvem som
var ekspert. Jeg fikk klar beksjed om å begynne med urter og piller
til x antall hundre kroner, hvorpå jeg svarte nei. Da forlot han meg
ganske raskt, tydligvis hadde han møtt mer motstand enn vanlig. Men
for å bøte på denne skaden kjøpte vi en liten flaske olje som både
varmet og kjølet, men te-posene ble igjen i Olympiaparken. De fleste
utøverne hadde vært innom her om vi forsto det riktig det som ble
forklart.

Dermed var en lang dag over. Vår hygglige guide var fornøyd med oss og
vi var veldig fornøyd med henne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar